Sunday, February 3, 2008

BLUE DEMON : Pengganti RedMonster?

Setelah melepaskan RedMonster, saya berfikir untuk mencari penggantinya. Persoalannya, apakah 'mesin' yang dapat menggantikan RedMonster yang lebih baik? Adakah hanya setakat Honda CBX 750? Atau Honda Shadow 600? Saya meneliti semula senarai kawan-kawan yang memiliki mesin hebat. Akhirnya saya memilih untuk memiliki satu model yang paling digeruni di dunia. SUZUKI HAYABUSA GSX1300R atau nama yang saya pilih untuknya BLUE DEMON.

Free Image Hosting
Imej sporty yang menggerunkan

BlueDemon dikeluarkan dalam dua kategori : 1) NA atau 2) TURBO. Namun untuk memiliki Hayabusa Turbo bukanlah mudah memandangkan harganya yang mahal dan kos penyelenggaraan yang tinggi. Tapi jika ingin memiliki Hayabusa NA mungkin boleh dicapai. Harga untuk sebuah BlueDemon terpakai di Malaysia adalah RM 70,000.00. Mahal? Rasanya harga sebuah mercedes clk 200 lebih mahal dari itu.

Free Image Hosting
Pandangan hadapan sisi.

jika kita melayari youtube.com, kita akan dapat melihat kuasa hayabusa yang mampu mencapai kelajuan 340kmj dalam masa satu minit. Mengkagumkan! Itu yang membuatkan jiwa saya meronta untuk berusaha memilikinya. Saya terus berjumpa dengan sahabat saya, Mr. Shahrudin di Kelang untuk melihat dari dekat rupa BlueDemon. Nyata saya kagum dengan binaan yang penuh dengan unsur-unsur sport yang saya minati.

Free Image HostingFree Image Hosting
Bahagian ekor belakang menempatkan tool box.

Ramai kawan-kawan yang bertanya. "Mampu ke nak beli?". Memang kalau kita dengar RM70,000.00 adalah satu nilai yang tinggi. Tapi kalau kita punya impian dan berbekalkan usaha yang gigih, rasanya tak mustahil. Bukanlah maksud saya untuk membeli dalam terdekat. Kalau dalam masa lima tahun lagi pun, apa salahnya? Yang penting kita sabar dan berusaha.

Free Image Hosting
Pandangan dari sudut 'jockey'.

Rasanya puas sudah hati ini memiliki motorsikal berkuasa tinggi jika saya mampu memiliki BlueDemon. Saya harap kawan-kawan berdoalah semoga saya berjaya memiliki impin yang satu ini. Banyak lagi impian sebenarnya, tapi dalam keinginan memiliki mtorsikal berkuasa tinggi, inilah matlamat terakhir saya. InsyaAllah.

3 comments:

butaseni said...

semboi bro.
tapi ni hobi yang tak mampu aku nak ikut..takat mountain bike tu boleh lah hahaha

orang kampung said...

beli jgn tak beli....hang mountain bike ok lagi.....aku takat BMX je la kot (hahahahahahah aku teringat basikal BMX zaman dulu dulu)

Nazli Asyraf said...

btui2 butaseni....xpa la bro kta nie kaya..hahaha